Brev:
Endnu engang om mad ...
9. december 2008
Alder:
7 mdr.
Endnu engang om mad ...
Hej Helen..
Jeg ville lige til at skrive et sprøgsmål til dig, der faktisk minder meget om den du lige har svaret på ang "Hvor meget skemad og MME", så det er jo rigtigt dejlig. Vi har faktisk samme "problem" og det kunne lige så godt være vores datter der er beskrevet. Hun er også 7 måneder den 18 december og er heller ikke rigtig interesseret i skemaden mere, vi har fjernet en del af dagsflaskerne og det hjælper lidt på det.
Dog har jeg erfaret at efter at hun er begyndt at få mad mere som os, så hjælper det. Altså når jeg spiser rugbrød til frokost, så får hun også rugbrød. "Problemet" - ja, problem er det jo ikke, problemer er jo kun det man gør det til - men problemet er at til aften er det rigtig svært at få hende til at spise hendes mos, når vi spiser andet mad. Hun er meget mere interesseret i det hun kan få med en gaffel fra min tallerkern. Og det hjælper ikke at putte hendes mad på min tallerken og så snyde hende den vej... hun ved altså godt hvad der er mit mad og hendes mad. Utrolig nok, 7 måneder gammel...
Nå men så giver jeg hende smagsprøver af mit mad, dog ikke kød, da jeg ikke tør dette, men alt andet får hun lov at smage - ja det er faktisk ikke kun smage, for hun vil gerne have en hel del af det.
Men mit spørgsmål er så, hvor meget kan hun tåle af krydderier når hun kun er 7 måneder? Vi krydrer vores mad forholdsvis meget og det er så i princippet det hun sidder og spiser.
Jeg er så meget tilbageholden med at lade hende få for meget, men i princippet skal hun vel også vænnes til at få vores mad?
Henriette ...